Kolagen na stawy i kolana

Kolagen, a bóle stawów i kolan

Karolina Rembel
Kwiecień 6 2017

Kolagen na stawy

Bolące stawy i kolana sprawią, że nasze codzienne życie ma wiele dysfunkcji. Uniemożliwia nam to normalne funkcjonowanie.

Jakie są przyczyny dysfunkcji?

Główki kości pokryte chrząstką szklistą i błoną stawową. Chrząstka szklista jest mocno utwardzona i wyjątkowo odporna na ścieranie. Kości łączą się w miejscu określonym jako łożysko, gdzie tworzy się maź smarująca, która odpowiada za nawilżenie łożyska kości, tak by nie było ocierania o siebie i zniszczenia tych elementów.

Chrząstka szklista charakteryzuje się wysoką twardością i daje szansę na remineralizację, a więc odbudowę powierzchni. W półprzeźroczystej mleczno – lśniącej istocie międzykomórkowej znajdują się chondrocyty, a między nimi dodatkowo włókna kolagenowe, które ułożone są nieregularnie. Brak albo niedobór mazi powoduje, że koście się ścierają i pojawia się ból.

Jakie są cechy wspólne dysfunkcji?

Pojawia się obniżenie produkcji kolagenu przez organizm, choroby, które odpowiadają za zniszczenie kości, nie ma minerałów w organizmie. Te wszystkie problemy mogą dotyczyć stawów kolanowych, łokci, bioder, kości. Brak minerałów dostarczonych do organizmu będzie rekompensowany przez wybieranie potrzebnych do życia minerałów z kości.

Ból kolan

To sprawia, że w kościach pojawiają się braki i nasze chrząstki ulegają zniszczeniu, osłabieniu. Maź smarująca łożysko to przede wszystkim kolagen, a jego braki powodują mniejszy poślizg i smarowanie.

Jakie są możliwości uniknięcia dysfunkcji stawów?

Profilaktycznie powinno się codziennie uzupełniać brakujące minerały oraz kolagen. Tylko wystarczająca ilość minerałów kostnych i kolagenu da szansę na utrzymywanie stawów i kości bez dysfunkcji. Szczególnie narażeni na ten problem będą osoby aktywne, starsze, czynnie uprawiające sport. Wtedy to zapotrzebowanie jest większe, ponieważ kolagen bardziej jest nam potrzebny i w końcu go brakuje.

Im człowiek starszy tym produkcja kolagenu przez organizm jest mniejsza. Średnio będzie to 3 % rocznie, ale z wiekiem ten ubytek będzie coraz większy. Dlatego pojawiają się zmarszczki, suchość skóry, dolegliwości w narządach ruchu, sztywnienie mięśni, deformacja powięzi i słaba tkanka łączna. Warto więc zainteresować się dietą, która będzie bogata w kolagen oraz minerały. Codzienne spożywanie odpowiedniej ilości kolagenu, witamin i minerałów w formie suplementacji jest dla nas bardzo ważne.

Kapsułki z kolagenem naturalnym, minerałami i witaminami są uzupełnieniem dla codziennej diety. Warto pamiętać o tym, by skład suplementów sprawdzać i kupować kolagen w każdej formie zawsze od zaufanego dostawcy.

Udostępnij