Kolagen na stawy i kolana

Aktywność fizyczna a bóle stawów, kolagen

Marta Leśniak
Kwiecień 13 2017

Regularne ćwiczenia

W czasie treningu stawy mogą się nadwyrężać albo wzmacniać. Wiele jednak zależy od nas i to my musimy odpowiednio trenować, by nie balansować na krawędzi własnego zdrowia.

Z czego wynika stan stawów?

Regularne uprawianie sportu wiązać się będzie z wieloma korzyściami. Wydaje się jednak, że dobre jest tutaj powiedzenie co za dużo to nie zdrowo. Wiele osób już mogło się o tym przekonać, także te osoby, które regularnie stawiają na aktywność fizyczną. Dlatego warto powiedzieć jak trenować, by rzeczywiście dbać i pielęgnować swoje stawy a nie je niszczyć.

Jak uważają lekarze regularna aktywność wpływa bardzo dobrze na kondycję stawów. Ruch będzie inicjował zmiany ciśnienia płynu stawowego i przemieszczanie się co powoduje odżywienie. Jakość stawu w dużej mierze wynika ze stanu chrząstki stawowej, która pokrywa kości i ułatwia poślizg, chroni przed ich ścieraniem. Ważnym składnikiem budulcowym będzie kolagen. Ten tworzy solidne rusztowanie, które jest odporne na urazy mechaniczne a także rozciągliwe.

Kolagen a nasze zdrowie

Kolagen produkowany jest przez ciało człowieka i ulega wymianie. Ma przy tym ogromne znaczenie, gdy chodzi o funkcjonowanie mięśni, kości, więzadeł oraz stawów. To bowiem podstawowy składnik, gdy chodzi o tkankę łączną. Badania pokazały, że po około 25-26 roku życia zmniejsza się znacząco jego produkcja. To odbija się na regeneracji stawów i odporności na urazy mechaniczne.

Aktywność fizyczna

Ludzie w tym wieku nie zdają sobie sprawy z tego jakie zmiany kierują naszym organizmem i dlatego przeciążają się często ponad miarę. Czasami to prowadzi do pojawienia się zwyrodnień w obrębie stawów, na które narażona będzie duża grupa osób po 50 roku życia. Nie odczuwa się skutków natychmiast i dlatego potem trudno powiązać te dwa elementy ze sobą.

Jak dodatkowo zadbać o stawy, by uniknąć bólu?

Oprócz zachowywania zasad bezpieczeństwa w trakcie treningu, dobra technika wykonywania ćwiczeń trzeba także postawić na odpowiednie obuwie, które gwarantować będzie stosowną amortyzację. Dodatkowo warto dostarczać do organizmu cenne wartości odżywcze. Między innymi warto będzie spożywać galaretkę, która będzie w stanie dostarczyć nam wsparcie kolagenowe w postaci dobrej żelatyny, która bez wątpienia jest dobrym dla nas źródłem. Warto także wybierać dobre preparaty kolagenowe, które będą cenną wartością dla naszego organizmu, mogą dostarczyć wartościowych składników wzmacniających tkanki i stawy.

Udostępnij