Dieta kolagenowa

Stawy a nasza dieta

Rafał Kucharski
Marzec 27 2017

Zasady zdrowego żywienia

Kondycja fizyczna zależy przede wszystkim od nas samych. Wpływ na nasze ciało, a także samopoczucie, ma przede wszystkim dieta.

Kwestią, której warto się przyjrzeć, są także stawy, od których w znaczny sposób zależy nasza sprawność ruchowa.

Kogo mogą dotknąć problemy ze stawami?

Bóle stawów mogą powodować poważny dyskomfort, a niekiedy utrudniać prawidłowe funkcjonowanie. Co ważniejsze, problemy te nie dotyczą wyłącznie osób aktywnych fizycznie lub po zabiegach chirurgicznych. Powody problemów ze stawami mogą być różne.

Po pierwsze profilaktyka

Warto pomyśleć o aktywnym spędzaniu czasu wolnego. Wystarczy spacer, choć można uwzględnić także bardziej wymagające formy aktywności – ważne jest to, aby dostosować wysiłek do indywidualnych możliwości fizycznych. Profilaktyka jest zbawienna nie tylko dla naszych stawów, ale ogólnego samopoczucia.

Po drugie dieta

Bardzo ważna jest także dieta – to, co jesz, ma wpływ na twoje ciało. Mniejszy problem z właściwą dietą mają biegacze. Podczas regularnych treningów organizm sam domaga się odpowiednich produktów i składników odżywczych.

Zdrowe odżywianie

Zbilansowana dieta to także szansa na nienaganną figurę. Co w takim razie jeść, by wyglądać i czuć się dobrze? 3-4 łyżki twarogu, szklanka mleka, kefiru lub jogurtu dziennie to najprostszy sposób, by dostarczyć organizmowi odpowiedniej ilości białka, stanowiącego jeden z głównych budulców chrząstki stawowej, a także wapnia, który wraz z fosforem korzystnie wpływa na nasze kości i zęby.

Jeśli jednak okaże się, że jest to niewystarczające, warto zrobić krok do przodu i zastosować...

Odpowiednio dobraną suplementację

Suplementacja to ostateczność, często jednak okazuje się niezbędna. Warto jednak upewnić się, czy ból jest spowodowany brakiem magnezu, czy też stawy łupią przy byle ruchu.

Najlepiej wybrać preparaty wzmacniające stawy, zawierające kolagen – najważniejsze białko w organizmie. Kolagen zwiększa ruchomość i elastyczność stawów, zmniejsza ryzyko wystąpienia przeciążeń i kontuzji, a także podwyższa sprawność fizyczną.

Dostępne są suplementy adresowane stricte dla biegaczy, zawierające L-karnitynę – substancję zwiększającą siłę mięśni i wydolność organizmu, a także zapobiegające przedwczesnemu zmęczeniu podczas treningu.

Jak długo stosować suplementację

Pierwsze efekty suplementacji można zauważyć po kilku tygodniach regularnego przyjmowania preparatu, nie mniej jednak w przypadku choroby suplementacja powinna trwać co najmniej 6 miesięcy.

Do osiągnięcia pożądanego celu, czyli zdrowia stawów, prowadzą więc trzy główne drogi - ruch, dieta, suplementy.

Udostępnij